Skip to main content

crazy diet plan



بسم الله الرحمن الرحيم

been trying very very hard to lose weight.at least lose some inches around my big fat tummy.hopefully will look good this 16th and 22nd october.

i'm very glad to share with you diet plan suggested by someone to me.its a one week challenge but i'll start my diet tomorrow.too hungry lah tonight :D

  • at least 2.5 liter plain water a day

  • breakfast;
    • 3 tablespoon plain oat + hot water (not milk) OR 2 half-boiled egg (the egg yolk only) 
    • Kopi O or Teh O

  • brunch;
    • 1 apple (or orange)

  • lunch;
    • 2 pieces of tauhu OR 4 Yong Tau Fu and vegetables OR meehun soup

  • hi-tea;
    • 1 orange

  • dinner (please dinner 4 hours before you go to bed);
    • soup - chicken breast (without skin) / meat ball / fish ball + cabagge / brocoli + 2 celery sticks + 1 green pepper + 2 tomatoes + 2 onions + 1 carrot
    • NO potatoes and corn at all

Strictly can't take these foods for;
  • 2 months;
    • all goreng-goreng
    • rendang
    • sambal
    • kari (kari without santan still okay)
    • carbonated drinks
    • canned drinks
    • 3 in 1 drinks

  • can't take at all
    • ALL fast foods (maybe can eat lah sometimes :P)

  • 2 weeks
    • rice
    • bread
    • biscuits
    • mee gemuk (yellow mee)
    • kuih-muih
    • cakes (seriously gonna ignore this)
    • pancakes
    • peanuts (gonna miss my lovely peanut)

insyAllah will start my diet tomorrow.
jom jom jom diet with me.

take care people!


Comments

~fiOnAbEE~ said…
the foods that are prohibited looks more yummmmmehhh! hahaha...jk!
bertahan bettttt!!!! chaiyokkk!!!

bdw never knew that chicken breast termasok dlm diet regime eh?? patot la berat bee xnaik2..cz chicken breast is my fav!! without the skin and lemak2 of cos.haha
izzati said…
bee,
crazy laaah since balik semalam rasa macam kena denda je tak boleh makan macam2 but i think i can eat only small portion and exercise back.haha.

stop eating chicken breast and take drumstick now okay? :P

Popular posts from this blog

bongek

saya sudah balik ke bongek untuk beberapa hari.bongek itu nama kawasan saya tinggal.di mozac dulu azneeza itu suka ejek nama bongek siap boleh cipta nama lagi berkaitan dengan bongek tu.nasib baik nama betty lebih sedap didengar dan acap kali digunakan.kalau tidak jaga kamu azneeza.daing tawi takku lupa.haha esok kami akan ke destinasi percutian wajib apabila ke tronoh.mungkin untuk kali terakhir tahun ini kerana kekanda kesayanganku itu akan menjalani internship di melaka sehingga tahun depan.maknanya boleh makan aiskrim dan buah jambu di r&r tapah esok.yeay! minggu depan akan pulang ke shah alam kembali untuk mengangkut semua barang-barang yang setakat ini sudah berada dalam 5 kotak.mungkin memerlukan lagi 3 kotak untuk mengangkut semuanya.bilalah barang-barang mahu jadi sedikit.dari dulu sampai sekarang mesti penuh sekereta bila pulang bercuti. paling seronok balik rumah dapat makan sedap.dan lebih memeranjatkan apabila ada 2 ulas durian disimpan untuk saya.walaupun hanya 2 tapi...

ruski

a little bit happy with my marketing presentation although i skip my lunch to complete the task and have to susahkan hanah to print the slides still we can present it very well for me lah and i love marketing! everybody had their lunch so its only me yang lapar bila waktu petang then teringat maggi ruski yang tak dimakan lagi so sweet bila makan ruski after maghrib tadi and i use air panas instead of masak atas api betul-betul rasa macam kat asrama.hehe tomorrow ada lab pharmaceutical analysis and meeting sophys juga and tomorrow mereka pergi konsert Jason Mraz.huhu a little bit menyesal sebab tak beli tiket juga tapi tak apa.percaya yang pasti ada hikmah disebaliknya. im looking forward to go back home i want to eat good food and i wish i can eat durian fresh from the tree.ada durian ke sekarang? mahu tidurlah sekarang.walaupun dah tidur tadi tapi masih mengantuk lagi esok kelas dr.wong.nanti takut dia main tanya-tanya lagi aduh takutnya.huhu i love you! ..goodnight everybody..

4 years

i forgot to celebrate 4 years im in love with my braces haha.so today its already 4 years and 8 days. and thats my 34th appointment owh my dear teeth! i hope i can remove this braces before i graduate or else its going to be 6 years.wow. today full with activities until i get confused till the end of the day from morning stuck in traffic jam although i only want to go to tampin so walk to the bank and pharmacy and finally to the optometrist esok aku akan pulang ke shah alam aku tak mahu bergegas-gegas pulang hari jumaat nanti besides,i have to settle that stuffs tomorrow kalau dia tak dapat siapkan memang nak kena lah haha.kerja-kerja aku semua tak siap lagi. ini memang betul-betul cuti. tak apalah asalkan aku gembira.walaupun sekejap. dan sekarang aku bingung.