Skip to main content

OPKIM II

selepas Asar kami bahagi-bahagi mereka kepada 7 kumpulan.
tetapi rasanya yang pelajar perempuan sekolah menengah lebih bijak duduk dalam satu kumpulan.
lantaklah!
adik-adik kecil itu sungguh petah bercakap malah yang lelaki lebih malu-malu dari perempuan.
pelik sungguh.
some kids look like very samseng.
ah,diri sendiri yang takut dengan mereka.

kami buat sesi perkenalkan diri dan aktiviti mencipta kad raya dan membina menara.
adik-adik itu ada yang tak tahu menulis apatah lagi membaca.
maka kami para fasi tolongla mereka kad raya adik-adik ini.
kebetulan dtg seorg anak kecil.
berbaju melayu biru laut dan duduk di sebelah rakannya.
bila di tanya nama sape?.........
umur berapa?...........
dah sekolah?.........
nak lukis?............
nak warna?.......
akhirnya mengangguk!
ceh,membazir air liur aku je tanya..

bila bagi kertas dan pensel diam je lagi..
okey,nak warna je maknanya kena lukis la.
hentam kan aje die kecik mana tau ape2..
maka tertulis lah ucapan SELAMAT HARI RAYA di atas kertas tu.
mungkin yang paling buruk yg adik itu pernah lihat kot.

bila ditanya apa yg nak dilukis.
dia kata mercun,bunga api,lilin,olang dan BOT!(boleh bercakap rupanya)
tak tahulah ape signifikan bot dengan hari raya bagi adik itu.
kemudian bila ditanya kepada siapa untuk kad raya dia kata....
haikal,along,angah,apak,emak,alang,paklong,atok
bagusnya adik ingat keluarga adik semua.
kemudian bantu dia mewarna lukisan yang memang cantik itu.

rupa-rupanya nama dia HAIKAL.
umur 5 tahun.
bagus jugak buat kad raya untuk diri sendiri.
tapi Haikal agak hyperactive.
panjat sana panjat sini.
lari sana lari sini.
nasib baik Rahman tak mengamuk Haikal conteng kad raya dia.


Zuhur dah sampai.azam baru jangan lewatkan solat.
kejar Lailatul Qadar.
later~~


m310254
1335

Comments

Popular posts from this blog

Winter in Tokyo

Assalamualaikum. Hai there, it has been so long I did not write here. Probably will try to write more frequent this year. (konon azam tahun baru)
We just came back from Tokyo. Not really that baru. 10 days ago and we think that I should write about this trip. In case anyone out there need references on how we survived our trip for nine days.
But, let me tell you something. 1. I am going to write in bahasa rojak (if you feel annoyed reading it please do not read from the start). Well, I saw some netizens commented on FB post bout how someone tulis post pasal "OPAH" using bahasa rojak which I think it is just another desperate attention seekers tactic.
2. This is NOT "You can survive Tokyo under RM 1000" or "Visit Japan for budget only RM300". We do not restrict our budget at all. The cost is not really cheap but we tried our best to minimize the budget. 
So, here you go....
Flight ticket One fine day, my housemate said she wants to go somewhere cold to cel…

You go girl!

hai there!
it has been so long I did not post anything. I did wrote something but I did not post it. too many things happened. I'm getting older. not only me, you also right?
2016 gonna leave us in few months time. my boss favorite question is, "what  have you achieved this year, Izzati?" apparently, I'm still cracking my head for an answer at least to his question this year.
honestly, I never imagine that I'm gonna be here today. never imagine myself in Sabah for FOUR years. freaking FOUR years! I survived staying 1013 miles away from my parents. despite you know I flew back almost once a month. up to a point people are wondering if I got boyfriend back in Semenanjung. its more than a boyfriend. its my parents! its another long story. need to dedicate one whole post to summarize my 4 years in Sabah.
you know what,  things happen unexpectedly. once I had a very bad heartbroken. I put too much hope in someone. it took me so long till I can completely move on. Libra is very loy…

pesan abah

abah selalu pesan pada kami adik-beradik, dalam hidup ini kita tak akan dapat semua benda ada benda kita kena korbankan untuk dapat yang lain
betul abah. menginjak umur hampir 30 (oh, exaggerate saja), macam-macam ragam manusia boleh nampak. duduk jauh 1013 batu daripada keluarga, siapa sangka hampir 4 tahun dah dekat sini. tengok orang pergi jalan, terus jadi macam budak kecik mengadu dekat abah. dan abah as usual, trying hard to calm me down. "ada benda yang orang tu tak buat, tapi angah buat. sebab tu dia boleh pergi jalan tapi angah tak" too bad future husband. abah already put a higher level of my expectations to men in my heart.
dengan jujur, I spend most of my salary for flight tickets. kan dulu pernah saya coretkan, kalau balik setiap bulan boleh buat mak abah happy, saya akan buat.  bahkan kalau setiap minggu pun mungkin saya sanggup. syurga saya masih lagi di bawah tapak kaki mak. balancing life between work and family is important. I'm learning a lot of things here. to be ind…