Sunday, September 21, 2008

OPKIM II

selepas Asar kami bahagi-bahagi mereka kepada 7 kumpulan.
tetapi rasanya yang pelajar perempuan sekolah menengah lebih bijak duduk dalam satu kumpulan.
lantaklah!
adik-adik kecil itu sungguh petah bercakap malah yang lelaki lebih malu-malu dari perempuan.
pelik sungguh.
some kids look like very samseng.
ah,diri sendiri yang takut dengan mereka.

kami buat sesi perkenalkan diri dan aktiviti mencipta kad raya dan membina menara.
adik-adik itu ada yang tak tahu menulis apatah lagi membaca.
maka kami para fasi tolongla mereka kad raya adik-adik ini.
kebetulan dtg seorg anak kecil.
berbaju melayu biru laut dan duduk di sebelah rakannya.
bila di tanya nama sape?.........
umur berapa?...........
dah sekolah?.........
nak lukis?............
nak warna?.......
akhirnya mengangguk!
ceh,membazir air liur aku je tanya..

bila bagi kertas dan pensel diam je lagi..
okey,nak warna je maknanya kena lukis la.
hentam kan aje die kecik mana tau ape2..
maka tertulis lah ucapan SELAMAT HARI RAYA di atas kertas tu.
mungkin yang paling buruk yg adik itu pernah lihat kot.

bila ditanya apa yg nak dilukis.
dia kata mercun,bunga api,lilin,olang dan BOT!(boleh bercakap rupanya)
tak tahulah ape signifikan bot dengan hari raya bagi adik itu.
kemudian bila ditanya kepada siapa untuk kad raya dia kata....
haikal,along,angah,apak,emak,alang,paklong,atok
bagusnya adik ingat keluarga adik semua.
kemudian bantu dia mewarna lukisan yang memang cantik itu.

rupa-rupanya nama dia HAIKAL.
umur 5 tahun.
bagus jugak buat kad raya untuk diri sendiri.
tapi Haikal agak hyperactive.
panjat sana panjat sini.
lari sana lari sini.
nasib baik Rahman tak mengamuk Haikal conteng kad raya dia.


Zuhur dah sampai.azam baru jangan lewatkan solat.
kejar Lailatul Qadar.
later~~


m310254
1335

0 comments:

 
template by suckmylolly.com