Friday, May 22, 2009

bongek


saya sudah balik ke bongek untuk beberapa hari.bongek itu nama kawasan saya tinggal.di mozac dulu azneeza itu suka ejek nama bongek siap boleh cipta nama lagi berkaitan dengan bongek tu.nasib baik nama betty lebih sedap didengar dan acap kali digunakan.kalau tidak jaga kamu azneeza.daing tawi takku lupa.haha

esok kami akan ke destinasi percutian wajib apabila ke tronoh.mungkin untuk kali terakhir tahun ini kerana kekanda kesayanganku itu akan menjalani internship di melaka sehingga tahun depan.maknanya boleh makan aiskrim dan buah jambu di r&r tapah esok.yeay!

minggu depan akan pulang ke shah alam kembali untuk mengangkut semua barang-barang yang setakat ini sudah berada dalam 5 kotak.mungkin memerlukan lagi 3 kotak untuk mengangkut semuanya.bilalah barang-barang mahu jadi sedikit.dari dulu sampai sekarang mesti penuh sekereta bila pulang bercuti.

paling seronok balik rumah dapat makan sedap.dan lebih memeranjatkan apabila ada 2 ulas durian disimpan untuk saya.walaupun hanya 2 tapi tetap bermakna.dan sejak pulang dari melbourne saya mengalami masalah tidur yang sangat kronik.pantang tidak ada kerja pasti tidur.dalam bas,atas sofa,dalam kereta,sambil tengok tv.nasib baik tengah memandu tak terlelap.ini bukan masalah jet lag lagi.ini sudah menjadi hobi rasanya.=)

sekarang mahu solat dan buat apa yang patut.mata sudah mengantuk sebenarnya kerana seharian tidak tidur.saya ucapkan selamat malam kepada semua.jaga diri baik-baik.kalau ada sumber internet saya postkan entry baru di mana-mana.

take care and i love you!

26 comments:

iNn said...

betty...u so..so... don't have to mention daing tawi here ok...haha..
haha....ABONG..a name that i used to call u..haha...not really used to..coz it's in my phone list...haha...ABONG ABONG ABONG!!
i like!! :D:D:D

bet...i'm telling u...i miss u guys to death!!

bile u guys balik je..i've to put myself on books n lecture notes...
sigh!!! :(

eQeEn si rAma2! said...

mari ketemu di tronoh???
huu..
sle lawat saye juge~

izzati said...

eqeen,
sy ke tronoh esok tp pasti sekejap shja di hadapan v5.haha.rutin biasa disitu mengangkat brg..

eqeen di v5 juga ke?

izzati said...

INN,
im so gonna kill u when we meet later..haha..jaga ko daing tawi..

me too..hello,awak tu ada exam okay.sila pergi study.haha..

cepatla masa berlalu and u can come back during summer.and we can lepak2 together lg..=)

mrberett said...

ehh..btol ke ada tempat nama bongek???

izzati said...

mrberett,
betul x kn saya tipu pula.dlm ic terang-terang tertera perkataan bongek.haha.x percaya ke?

Anonymous said...

aBONGek ke?

iNn said...

to Anonymous...yess....abong comes from the word BONGEK....root word die BONGEK..haha...:D

xbrape sedap....tp..nk gak pnggil betty cam2.. :D:D

Anonymous said...

ok pe ABONGek..pgl bong pon ok..mcm cite kat tv tu

izzati said...

inn,
seriusly im gonna kill u.i want 10 pieces of max brenner chocolates okay!!anda telah memberitahu anon itu asal usul nama bongek..

pergi study okay!haha

anon,
sila jgn panggil abong mahupun bong sbb bunyi sgt x sedap.betty masih boleh diterima lagi.

Anonymous said...

betty tu mcm lain gile je..x seswai aa..BONG kire ok aa..mengenang jasa BONGEK tempat kelahiranmu

izzati said...

anon,
awaklah org pertama ckp betty tu x sesuai setelah 8 thn mereka panggil dgn nama tu.haha.

tp saya lahir di seremban maka bong tu tak perlu diabadikan.

Anonymous said...

hm tp ok laa betty tu..mcm cite betty jugak laa..due2 pakai pendakap gigi :P

izzati said...

mr.anon,
pendakap gigi?lepas ni mahu pakai cermin mata besar pula.haha

baru bgn ke mr.anon?

Anonymous said...

seswai2...baru leh jd betty btol2

izzati said...

anon,
haha.tunggula kalo dh x de keje nnt

Anonymous said...

bukan skang pon xde keje ke? tgh cuti kan?

izzati said...

haha.xknla tbe2 mahu tkr cermin mata jd besar.mahu kena bebel nnt.

ye saya tgh cuti.tp byk lg keje lain kena buat rasanya.

Anonymous said...

hohohohoh..betul betul betul

izzati said...

haha.have a nice day mr.anon!

Anonymous said...

malam lg laaaa

berus jamban said...

muahahahaha BONGEK!!!!

izzati said...

skrg dh pg okay?cpt2 bgn la.

izzati said...

berus jamban,
bongek ni lama tertunggu2 bila anda mahu smpai ke sini.haha.dr dulu smpai skrg masih x dtg2 lg

berus jamban said...

tunggu aku beli helikopter r....
mane bleh naik kereta masuk bongek...
erkkk....hehehe

izzati said...

haha.bkn stakat helikopter malah ko kena beli sampan atau rakit baru boleh smpai bongek. =D

 
template by suckmylolly.com