Skip to main content

PHR 473


alhamdulillah another paper done today.unfortunately aku masih tidak mampu berpuas hati dengan jawapan yang ditulis tadi.kamu boleh kata yang sudah jawab pun cukup baik tapi aku tidak mahu fikir begitu.biar aku fikir sesuatu itu in the worst case scenario dan aku tidak akan letak harapan yang terlalu tinggi terhadap sesuatu perkara.dan sehingga kini kadang-kadang aku masih tidak faham mengapa usaha yang aku letakkan,masa yang aku korbankan,waktu tidur yang aku siakan dan penat yang aku abaikan aku rasa tidak berbaloi.aku tak berhak kata begitu kerana belum tahu keputusan peperiksaan lagi tapi hati kecil aku berkata begitu.hati aku kata penat sahaja kamu korbankan segalanya tapi semasa peperiksaan masih tidak boleh menjawab dengan baik.aku tak mahu kata-kata kecil ini meruntuhkan semangat aku untuk belajar.tidak sama sekali.

owh dan aku mula kembali menjadi aku yang lama.kerana kamu aku menjadi aku semula.dan aku tak mahu jadi hipokrit.dan aku tak akan berbohong dengan kamu apa yang aku rasa.aku harap kamu ialah kamu yang aku kenal dulu supaya aku tak terus ragu.nanti sahaja aku tanyakan pada kamu hakikat sebenarnya kita.

owh dan aku harap komen-komen aku dicoretan eqeen tempoh hari tidak menyakiti sesiapa.aku berkata berdasarkan pandangan aku sahaja dan masing-masing punyai buah fikiran sendiri.aku tak mahu jadi matang untuk bercakap mengenai cinta dan perasaan tapi pengalaman dan pemerhatian menjadi bantuan dan rujukan untuk terus berkata dan mencari ilham.biarkan aku suka menjadi kanak-kanak walau apa pun yang orang kata.haha.

aku tak sabar mahu habis peperiksaan.aku mahu jumpa kawan-kawan yang lambat kagi mahu pulang.aku mahu pergi bercuti dengan teman.aku mahu habiskan dengan kamu.aku mahu pulang ke rumah.mahu gaduh dan main sama adik-adik.haha.adik-adik yang sudah besar.maaf alang tadi angah tak sempat mahu berbual panjang.nanti balik kita bual lama lagi ya.

aku suka entri panjang supaya orang malas mahu baca.haha.suka hati aku lah mahu tulis macamana.kalau rajin baca kalau tidak tak perlu baca.haha.aku mahu berehat.selamat malam semua.

i love you!

Comments

iNn said…
betty!!!! be strong!!!
tuhan hanya menguji hambaNya yg kuat dan mampu shj...:)
do smile even when it gets tough ok.. miss u!!!
izzati said…
inn syg,
miss u too and cant wait to be there!huhu..:D

Popular posts from this blog

Winter in Tokyo

Assalamualaikum. Hai there, it has been so long I did not write here. Probably will try to write more frequent this year. (konon azam tahun baru)
We just came back from Tokyo. Not really that baru. 10 days ago and we think that I should write about this trip. In case anyone out there need references on how we survived our trip for nine days.
But, let me tell you something. 1. I am going to write in bahasa rojak (if you feel annoyed reading it please do not read from the start). Well, I saw some netizens commented on FB post bout how someone tulis post pasal "OPAH" using bahasa rojak which I think it is just another desperate attention seekers tactic.
2. This is NOT "You can survive Tokyo under RM 1000" or "Visit Japan for budget only RM300". We do not restrict our budget at all. The cost is not really cheap but we tried our best to minimize the budget. 
So, here you go....
Flight ticket One fine day, my housemate said she wants to go somewhere cold to cel…

You go girl!

hai there!
it has been so long I did not post anything. I did wrote something but I did not post it. too many things happened. I'm getting older. not only me, you also right?
2016 gonna leave us in few months time. my boss favorite question is, "what  have you achieved this year, Izzati?" apparently, I'm still cracking my head for an answer at least to his question this year.
honestly, I never imagine that I'm gonna be here today. never imagine myself in Sabah for FOUR years. freaking FOUR years! I survived staying 1013 miles away from my parents. despite you know I flew back almost once a month. up to a point people are wondering if I got boyfriend back in Semenanjung. its more than a boyfriend. its my parents! its another long story. need to dedicate one whole post to summarize my 4 years in Sabah.
you know what,  things happen unexpectedly. once I had a very bad heartbroken. I put too much hope in someone. it took me so long till I can completely move on. Libra is very loy…

pesan abah

abah selalu pesan pada kami adik-beradik, dalam hidup ini kita tak akan dapat semua benda ada benda kita kena korbankan untuk dapat yang lain
betul abah. menginjak umur hampir 30 (oh, exaggerate saja), macam-macam ragam manusia boleh nampak. duduk jauh 1013 batu daripada keluarga, siapa sangka hampir 4 tahun dah dekat sini. tengok orang pergi jalan, terus jadi macam budak kecik mengadu dekat abah. dan abah as usual, trying hard to calm me down. "ada benda yang orang tu tak buat, tapi angah buat. sebab tu dia boleh pergi jalan tapi angah tak" too bad future husband. abah already put a higher level of my expectations to men in my heart.
dengan jujur, I spend most of my salary for flight tickets. kan dulu pernah saya coretkan, kalau balik setiap bulan boleh buat mak abah happy, saya akan buat.  bahkan kalau setiap minggu pun mungkin saya sanggup. syurga saya masih lagi di bawah tapak kaki mak. balancing life between work and family is important. I'm learning a lot of things here. to be ind…